VINTERLOV!

Jag har inte tagit jullov från bloggandet, utan snarare tvärtom. Dessa har varit de intensivaste mellandagarna någonsin (fast allvarligt talat hur ansträngande brukar det va? Största bedriften är nog att lyfta bort det övre lagret i Aladdinasken och byta film i dvdn (och möjligtvis värma på lite julmat om modern går i strejk)).

I år har det i alla fall, som allt annat, varit väldigt annorlunda. Mellan 23 december och 4 januari har jag haft tre final exams, ett föredrag, två fina vänner på besök, firat nyår, klättrat på kinesiska muren, fikat, fått manikyr och ätit många goda middagar. Däremellan har jag nätt och jämt hunnit med att sova och tentaplugga också.

I går hade jag i alla fall min sista tenta för terminen, så nu blir det andra bullar här i bloggen! (Blir kanske en omtenta eller två, men i så fall inte förrän i slutet på februari). För nu mina vänner, har jag mitt efterlängtade 寒假!Hánjià! Vinterlov! Mina kinakompanjoner är tyvärr redan hemma i Sverige igen, men det kommer upp lite bilder från senaste veckans äventyr inom snar framtid. Först ska jag äta ännu mer choklad och fortsätta mitt Sagan om Ringen-marathon som jag påbörjade i går kväll. Inga läxor, ingen väckarklocka, inga måsten. Bara chokladfrossa, en god öl, och Viggo Mortensen i bästa form. Idag är livet fint! (Undra hur snabbt jag blir uttråkad?).


Jag har även blivit hiskeligt långhårig de senaste veckorna (känns det som). Himla slitet är det också. Men mina två senaste möten med frisörer i Kina slutade i mindre katastrofer (och jag brukar aldrig ångra mig/bry mig särskilt mycket efter en klippning!). Så nu tvivlar jag alltså. Klippa eller inte klippa? Vill spara på längden ett tag till, men vågar man låta dem klippa luggen eller är det bäst att fortsätta se ut som en långhårig hund resten av året? Fast klipper jag inget alls finns nog risken att håret vandrar av huvudet av sig självt snart.

PS. Kristoffer köpte flygbiljetter igår! Den 20 januari till den 17 februari blir han här. Tänk va. 23 dagar semester slösar han på mig (och Kina). Så när jag har tröttnat på min me-time kan det nog bli en hel del reseplanerande här i bloggen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0