WE CLIMBED THE GREAT WALL.

Torsdagen den 30 december steg jag upp kl fem på morgonen för att ha tenta i hörförståelse. Den gick åt skogen. Sedan skyndade jag mig tillbaka till Liangmaqiao för att åka med Danielle och Erika till muren, en drygt sex timmars lång utflykt blev det!


När vi kom fram till Mutianyu åkte vi livsfarlig linbana upp till muren, den här bilden är dock från nervägen.


En mycket nöjd Erika i linbanan.


Vi klättrade ända upp till där muren kröker sig på högra sidan om bergstoppen, därifrån fick man inte gå vidare.


Erika på muren, och SNÖ! Jag blev helt till mig och traskade runt på stället så det knarrade sådär härligt under fötterna. Tjejerna som har levt i det svenska snökaoset sedan november var inte lika imponerade.


Lite Sagan om Ringen - känsla.


Ser inte så brant ut, men det kändes!


Tre kinesiska flickor som inte märkte (eller brydde sig om) skylten med "HIGH DANGER - DO NOT PASS". Typ.


Fantastisk utsikt från toppen.



Mina finaste klätterkompanjoner, i mycket fashionabla outfits. Jag invigde min nya dunjacka och såg ut som en gigantisk kåldolme med kycklingben.




Lite småläskigt att klättra neråt igen...




Vackert var det, och så himla tyst!


Jag har inte ens tänkt på det, men jag har nog inte hört tystnad sedan jag var i Nynäshamn i augusti. I den här staden är det alltid något som låter. Trafik, människor och allmänt buller. Har blivit lika van vid det som vid min tinnitus. Märklig känsla att känna "lugnet" på en (om än off-season) turistattraktion.


Kommentarer
Postat av: Mamma Ulla

Härliga bilder! Man kan aldrig få för mycket av den där muren!

2011-01-12 @ 23:04:57
Postat av: Moster Lotta

Vilka fina bilder! Ska Olle å jag kanske få se det där..? Vi får se hur det blir.. fast linbanor är verkligen INTE min grej! Kram på dej, lilla Matilda!

2011-01-14 @ 17:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback