NYÅRSAFTON.

Vi hade inga särskilda planer för nyårsafton (inga fyrverkerier, hemmafester, eller grevinnor och betjänter) som passerade ganska omärkt förbi i Beijing.  Vi hade en liten idé om att skåla i champagne i Beijings högst belägna bar, men det var självfallet fullbokat och fick bli på lördagen istället. Men nyårsafton är ju trots allt nyårsafton, oavsett vad kineserna säger, så vi bestämdes oss för att lyxa till det med en riktigt glittrig skämma bort oss-dag!

Dagen började med att jag gjorde tjejerna sällskap för frukostbuffé på deras hotell, och sedan begav vi oss till San Li Tun för asiatisk manikyr och fika.


Såhär fina blev mina (korta) nyårsnaglar.


Danielle, som har superlånga häxklor (på ett fint sätt!) till naglar fick handmålade blommor och glitter mot en rosa bakgrund. Kanske det finaste jag sett.


Vi återvände till San Li Tun på kvällen (mycket västerlänningar = kanske en gnutta känsla av att det faktiskt blir ett nytt år) och åt supergod middag på en indisk restaurang.


Senare fortsatte vi kvällen på Stumble Inn, som var fullproppat av nyårsstämning och partyfolk kvällen till ära. Vi avslutade 2010 med goda drinkar (101 sorters öl att välja på till mig), och klassisk nedräkning till tolvslaget. Sedan blev det dans natten lång, tills vi trötta och nöjda ramlade i säng halv fem på morgonen. Jag såg inte en enda raket, men det var nog den roligaste nyårsaftonen någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback