LITE MERA JUL.

Jag kom på att jag har ju inte berättat ordentligt om alla fina julklappar jag fått. Måste säga att julklappsskörden var riktigt fin i år, särkilt under omständigheterna!

Fick precis det jag behövde och hade önskat mig. Jättefina tumvantar som moster Gunilla stickat, massa chokladgodis från Malin och Rikard, fina neccessärer från Gudrun Sjödén samt pepparkaksdeg med tillbehör (i förskott) av moster Lotta-familjen, massor med tyskt julgodis och en tomteluva av min rumskompis Tine, marsipangrisar och mintkyssar av pappa, raggsockor, en pocketbok på svenska "syskonkärlek" och jättesöta hemstickade handledsvärmare av mamma. Från både mormor, morfar, farmor och farfar har det kommit jättefina julkort och handskrivna brev, blev alldeles rörd!

Mycket varmt och stickat, personligt och julmysigt. Kunde inte bli bättre. Har även fått mängder med julgodis och choklad och mycket generösa ekonomiska bidrag från alla. Tack! Är otroligt tacksam och känner mig så lyckligt lottad som har en så underbar familj och fina vänner, även fast man är på andra sidan jorden.


Här kommer, som kontrast, en annan del av min julafton:


Ca en tredjedel av min klass denna termin, de nio stycken som faktiskt kom på lektionen på julafton.

Bakre raden: 笛安娜 Dianna (俄罗斯 Ryssland), 杨老师  Yang Laoshi (Lärare Yang), 欧明娜 Ou Mingna (Jag, 瑞典 Sverige), 小堀 Xiao Ku (日本 Japan).

Nedre raden: 马晓莉  Ma Xiaoli (智利 Chile), 藜珂林 Li Kelin (马达加斯加 Madagaskar), 佐佐木 Zuozuomu (日本 Japan), 黄爱华 Huang Aihua (美国 USA) 芭拉琪  Balaqi (印度 Indien)   平山 Ping Shan (日本 Japan).



Kommentarer
Postat av: Mamma Ulla

Du kommer aldrig glömma den här julen!!

2011-01-09 @ 17:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback