BLANDAT FRÅN JANUARI.



På nyårsdagen tog jag med Danielle och Erika till baren Atmosphere. Ni vet, den som ligger högst upp i Beijings högsta skyskrapa.


Vi firade första dagen på det nya året med goda Champagnedrinkar.


Och livejazz.


Tre lite nyårs-slitna men ändå glada tjejer, och så utsikten förstås.


Vår sista middag ihop blev dagen efter på Dongfang Jiaozi Wang (Oriental Dumpling King). Mycket nöjda! De stekta med räkor och grönsaker är bland dem godaste hittills.


Några dagar efter sista tentan fick jag finbesök till mina kvarter av tre söta japanskor. Här är Ping Shan och Xiao Ku. (Minns inte hur man stavar deras japanska namn, himla långa!)


Och kanske sötast av alla, Zuo Zuomu.


Ännu ett finbesök blev det när Beata hade vägarna förbi Beijing, på väg till Japan. Vi pluggade tillsammans första året i Stockholm och under utbytesterminen i Changchun. Hon har stannat kvar i Changchun sedan dess så det var första gången vi sågs på över ett år, himla trevligt! Med sig hade hon sin koreanska vän, med det superinternationella namnet Johan.


Kommentarer
Postat av: Danielle

Åh fy vad läskigt att se sig själv det första man gör! Jag hoppade faktiskt till. Och så Beata! Gud vad kul!

2011-02-20 @ 21:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback