PLUGG I LUND (?)


Fick det här mejlet i förra veckan, vilket har spätt på hela vad tusan ska jag bli när jag blir stor-paniken lite grann. Jag har givetvis tackat nej eftersom jag kommer vara kvar i Kina i vår, och sökte mest för att se om kunde komma in. Vad jag har för alternativ liksom.

Den spontana reaktionen borde ju då vara: "Wohoo, jag kom in i Lund, vad bra, vilket bra alternativ om jag bestämmer mig för att välja det." Om. Särskilt eftersom att jag pratade om att plugga kinesiska i Lund redan i högstadiet. Men jag, beslutsångestexperten nummer ett fungerar ju inte riktigt så. Jag tänker, hmm, plugga i Lund, vill jag verkligen det? Om man ska läsa pol.kand. ska man väl göra det i Uppsala, det har man ju hört. Men där är det ju omöjligt att komma in. Och är jag egentligen inte mer intresserad av Globala programmet vid Göteborgs Universitet? Men föresten, vänta nu, hur kom jag på att jag ville läsa statsvetenskap över huvudtaget? Det blir man ju inget av? Läser man kinesiska ska man ju kombinera det med företagsekonomi eller affärsjuridik, det väl alla. Annars är man ju ingen äkta utsugande västerlänning.

Sitter som en annan dåre och lusläser alla universitets hemsidor när jag egentligen borde tokplugga till tentorna. Om jag nu vill ha någon kinesiska-examen att kombinera mitt framtida vad det nu blir med.

Kommentarer
Postat av: Mamma Ulla

Grattis - vad kul att du kom in!!!

2010-12-18 @ 21:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0