HAVE YOURSELF A MERRY LITTLE CHRISTMAS.


Min knäppaste, ensammaste, overkligaste, jag tänker aldrig göra om det igen men ändå rätt fina - julafton 2010.

Dagen började med att jag höll en 8 minuter lång muntlig presentation på kinesiska om hur svenskar firar jul (inte fan är det så där i alla fall). Sedan skyndade jag hem för att handla mat, städa lägenheten, och försöka hinna med att pyssla/pynta/stressa fram lite julstämning innan ni vaknade där hemma i Norden.


Juleljus från IKEA. Observera böckerna i fönstret som är ett mesigt försök att skydda mot vinden som drar in.


Mitt lilla julbord. Potatis, gravlax, gravlaxsås, rökt lax, citron, sallad, knäckebröd och ostar. LYX.
Även julmust och Spendrups (hmm) julöl från IKEA.


Jag i julklapps-luva från min flatmate.


Såhär mysigt blev det till slut. Uppkrupen i fåtöljen med tända ljus, god mat och skype.


Öppnade mina julklappar samtidigt som jag pratade med mamma och Erik. Jättebra klappar, tack igen alla!

Min plan var titta på en massa julfilmer, men det slutade med att jag hängde med familjen hela kvällen, precis som man ska. Erik spelade gitarr, gjorde narr av kalle anka och mamma stressade runt. Precis som vanligt. Jocke tyckte det var knäppt med en bebis (jag) i datorn och tyckte jag kunde komma dit stället.  Mycket tjat om kaffe och kolike (paket). Precis som Jocke.

Nästa år är jag med igen. Lovar.

Kommentarer
Postat av: Emma & Peter

Hej Matilda!



En stor julkram från oss!! Vi tänker på dig och hoppas att du mår bra. Var rädd om dig!



Kram kram Emma och Peter

2010-12-25 @ 22:52:29
Postat av: Mamma Ulla

Det var nästan som att du var här! Himla bra det där Skype!!

2010-12-28 @ 09:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback